Detektyw » Licencja pracownika zabezpieczenia technicznego I stopnia
Absolwenci Policealnej Szkoły Detektywów i Pracowników Ochrony O'CHIKARA w trakcie nauki uzyskują przygotowanie do ubiegania się o wydanie licencji detektywistycznej. Posiadacz licencji detektywa uprawniony jest do wykonywania czynności związanych z pozyskiwaniem, przetwarzaniem oraz przekazywaniem informacji dotyczących osób, przedmiotów i zdarzeń.
Wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług detektywistycznych jest działalnością regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. nr 173, poz. 1807) i wymaga uzyskania wpisu do rejestru działalności detektywistycznej. Ustawę o usługach detektywistycznych można pobrać na naszej stronie.
Wymagania kwalifikacyjne dla osób ubiegających się o wydanie licencji pracownika zabezpieczenia technicznego pierwszego stopnia:
-
obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
-
ukończone 18 lat;
-
pełna zdolność do czynności prawnych, stwierdzona własnym oświadczeniem;
-
niekaralność za przestępstwa umyślne (osoba nie była skazana prawomocnym oświadczeniem).
Licencję pracownika zabezpieczenia technicznego pierwszego stopnia wydaje się osobie, która:
- posiada nienaganną opinię wydaną przez komendata komisariatu Policji właściwego ze wzgledu na jej miejsce zamieszkania;
- posiada zdolność fizyczną i psychiczną do wykonywania zadań, stwierdzoną orzeczeniem lekarskim;
- posiada wykształcenie zawodowe techniczne o specjalności elektronicznej, elektrycznej, łączności, mechanicznej lub ukończyła kurs prawonika zabezpieczenia technicznego albo została przyuczona do wymienionych zawód na podstawie odrębnych przepisów.
Wykaz dokumentów niezbędnych do uzyskania licencji pracownika zabezpieczenia technicznego pierwszego stopnia:
- wniosek o wydanie licencji pracownika zabezpieczenia technicznego pierwszego stopnia;
- kopia dowodu osobistego (oryginał do wglądu);
- oświadczenie o zdolności do czynności prawnych stwierdzonych własnoręcznym podpisem, złożonym w obecności pracownika komendy wojewódzkiej Policji przyjmującego wniosek;
- dwie fotografie 3,5x2,5 cm;
- orzeczenie lekarskie stwierdzające fizyczną i psychiczną zdolność do wykonywania zadań pracownika zabezpieczenia technicznego pierwszego stopnia;
- kopia świadectwa potwierdzającego uzyskanie wykształcenia zawodowego technicznego o specjalności elektronicznej, elektrycznej, łączności, mechanicznej (oryginał do wglądu);
- lub kopia zaświadczenia ukończenia kursu pracownika zabezpieczenia technicznego (oryginał do wglądu);
- lub kopia dokumentu potwierdzającego przyuczenie do wyżej wymienionych zawodów (oryginał do wglądu).
Opłata za wydanie licencji: 308 zł (50% opłaty skrabowej za udzielenie koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia.
Licencję wydaje się na czas nieokreślony. Licencja wygasa z mocy prawa w przypadku niewykonywania przez pracownika ochrony zawodu przez okres dłuższy niż 2 lata.
Uprawnienia wynikające z posiadania licencji pracownika zabezpieczenia technicznego pierwszego stopnia:
- montaż elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia, oraz eksploatacji, konserwacji i naprawy w miejscach ich zaintalowania;
- montaż urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia oraz ich eksploatacji, konserwacji, naprawy i awaryjne otwieranie w miejscach zainstalowania.
powrótdo góry strony