Detektyw » Licencja pracownika zabezpieczenia technicznego II stopnia
Absolwenci Policealnej Szkoły Detektywów i Pracowników Ochrony O'CHIKARA w trakcie nauki uzyskują przygotowanie do ubiegania się o wydanie licencji detektywistycznej. Posiadacz licencji detektywa uprawniony jest do wykonywania czynności związanych z pozyskiwaniem, przetwarzaniem oraz przekazywaniem informacji dotyczących osób, przedmiotów i zdarzeń.
Wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług detektywistycznych jest działalnością regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. nr 173, poz. 1807) i wymaga uzyskania wpisu do rejestru działalności detektywistycznej. Ustawę o usługach detektywistycznych można pobrać na naszej stronie.
Uprawnienia wynikające z posiadania licencji pracownika zabezpieczenia technicznego pierwszego stopnia:
- opracowywanie projektów zabezpieczenia technicznego;
- organizowanie i kierowanie zespołami pracowników zabezpieczenia technicznego;
- uzyskanie koncesji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia (działalność ochroniarska w zakresie obsługi systemów bezpieczeństwa);
- montaż elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia, oraz eksploatacji, konserwacji i naprawy w miejscach ich zaintalowania;
- montaż urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia oraz ich eksploatacji, konserwacji, naprawy i awaryjne otwieranie w miejscach zainstalowania.
Wymagania kwalifikacyjne dla osób ubiegających się o wydanie licencji pracownika zabezpieczenia technicznego drugiego stopnia:
- posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
- ukończone 21 lat;
- pełna zdolność do czynności prawnych, stwierdzona własnym oświadczeniem;
- niekaralność za przestępstwa umyślne (osoba nie była skazana prawomocnym orzeczeniem).
Licencję pracownika zabezpieczenia technicznego drugiego stopnia wydaje się osobie, która:
- posiada nienaganną opinię wydaną przez komendanta komisariatu Policji właściwego ze względu na jej miejsce zamieszkania;
- posiada zdolność fizyczną i psychiczną do wykonywania zadań, stwierdzoną orzeczeniem lekarskim;
- posiada wykształcenie, co najmniej średnie techniczne o specjalności elektronicznej, elektrycznej, łączności lub mechanicznej albo stopień specjalizacji zawodowej przyznawany na podstawie odrębnych przepisów.
Wykaz dokumentów niezbędnych do uzyskania licencji pracownika zabezpieczenia technicznego drugiego stopnia:
- wniosek o wydanie licencji pracownika zabezpieczenia technicznego drugiego stopnia;
- kopia dowodu (oryginał do wglądu);
- oświadczenie o zdolności do czynności prawnych stwierdzone własnoręcznym podpisem, złożonym w obecności prawonika komendy wojewódzkiej Policji przyjmującego wniosek;
- dwie fotografie 3,5x2,5 cm;
- orzeczenie lekarskie stwierdzające fizyczną i psychiczną zdolność do wykonywania zadań pracownika zabezpieczenia technicznego drugiego stopnia;
- kopia świadectwa potwierdzającego uzyskanie wykształcenia średniego technicznego o specjalności elektronicznej, elektrycznej, łączności, mechanicznej (oryginał do wglądu).
Opłata za wydanie licencji: 308 zł (50% opłaty skrabowej za udzielenie koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia.
Licencję wydaje się na czas nieokreślony. Licencja wygasa z mocy prawa w przypadku niewykonywania przez pracownika ochrony zawodu przez okres dłuższy niż 2 lata.
powrótdo góry strony